piątek, 19 czerwca 2020

Wywiad z Przemysławem Ławniczakiem - twórcą gry rpg Zombie Chopper część III



Zapraszam Państwa na III część wywiadu z Przemysławem Ławniczakiem - twórcą gry fabularnej "Zombie Chopper"


Długo wyczekiwana zbiórka na wspieram.to rozpoczęła się 14 czerwca w samo południe! Jak samopoczucie? 

Jestem podekscytowany i szczęśliwy, że zbiórka wystartowała i wszystko działa zgodnie z planem. Pierwszego dnia było najwięcej wpłat, w chwili obecnej jest już niewiele procent do ufundowania gry, potrzebnej kwoty umożliwiającej wydanie podręcznika. Jest zainteresowanie, wiele osób czeka na swój egzemplarz, podoba się pomysł i przedstawione rozwiązania w tym systemie. Czuję się świetnie i jestem pełen optymizmu! 



Jeżeli możesz zdradzić, jakie atrakcje szykujesz na kolejne progi w zbiórce, chociaż zdajemy sobie sprawę, że nie powiesz nam teraz wszystkiego…?

Zaraz po uzyskaniu 100% następnym progiem, łatwym do osiągnięcia jest odblokowanie Zasłonki Mistrza Gry, jeżeli gra się ufunduje to ten dodatek na pewno też. Po nim będzie uszlachetnienie podręcznika o lepszy papier i jego rozszerzenie o pomoce do gry w postaci nowych kart. Kolejnym dużym sukcesem będzie ufundowanie twardej oprawy, czyli osiągnięcie 180% (18k) wymaganej kwoty. Myślę, że warto walczyć o ten próg, każdy wolałby, żeby jego podręcznik solidnie się prezentował i był lepiej wydany. Kolejne progi są na razie owiane tajemnicą.


Jak obecnie wygląda… zawartość butelczynek z trunkiem, czyli jak przebiega praca nad podręcznikiem?

Mechanika jest w pełni przetestowana. Wykonałem wszystkie niezbędne ilustracje, cokolwiek teraz stworzę, będzie nadprogramowe. Skupiłem się teraz na rozpisaniu podręcznika, tekst jest gotowy już w 80%. Za niecałe dwa tygodnie zaczynamy redakcję i korektę. Praca wre.



Od naszej ostatniej rozmowy, pojawiały się nowe pomysły do gry, coś z niej musiało „wylecieć”?

Nic w zasadzie nie usunąłem, poza błędami w mechanice i merytorycznymi. A nawet dodałem kilka pomysłów, rozbudowałem grę i zrobiłem ją bardziej spójną, wiele rzeczy uściśliłem i uczytelniłem. 


Jak się czujesz ze swoim hasłem reklamującym system: „Pić żeby przetrwać, przetrwać żeby pić” kiedy w obecnych czasach okazało się ono prorocze?

Niestety tak się złożyło, że żyjemy w czasie pandemii, też zagraża nam wirus, który na szczęście nie zamienia ludzi w zombiaki, chociaż zbiera swoje żniwo okrutnie. Nie czuję się z tym wcale komfortowo, wolę całym sercem żeby śmiertelne choroby, zabijanie, wypadki i inne nieszczęścia przeniosły się całkowicie do sfery wyobraźni i w świat fikcji.



Czy starter do gry, co ostatnio stało się modne, masz już gotowy?

Nie mam startera, zrezygnowałem z niego, chociaż lubię takie rozwiązania, w innych systemach. Nie są one jednak konieczne i wolę czas poświęcony na jego zrobienie, przeznaczyć na dopracowanie podręcznika. 


Interesują mnie suweniry, o których rozmawialiśmy wcześniej, koszulki, otwieracze do piwa, korki do butelek od wina, kufle i podkładki pod trunki! Dostaniemy to?

Część z nich będzie, z części musiałem zrezygnować. Będą na pewno otwieracze do piwa, a także dobrze wykonane plakaty w oprawach, w sam raz do ozdoby pomieszczeń. Planuję również podkładki pod kufle. Na resztę bajerów przyjdzie poczekać, może się ukażą po realizacji obecnych celów. 



Czy możemy zadać pytanie: Co po Zombie Chopper?

Jak Zombie Chopper zostanie ufundowane i dobrze pójdzie zbiórka, zamierzam założyć własne wydawnictwo i sklep internetowy. A wtedy od razu pracuję nad wydaniem kolejnej gry fabularnej, którą mam już w dużej części gotową. Pojawią się też erpegi mniejszych formatów. No i sama gra fabularna Zombie Chopper będzie dalej rozwijana.



Na koniec pytanie luźne. Co ostatnio Cię zainteresowało? Jakie gry nam polecasz? Co aktualnie czytasz/oglądasz?

Ostatnio zamiast grać na komputerze czy konsoli, więcej czytam: Lovecrafta i książki z uniwersum Warhammera, gram w różne planszówki, czasami też w bitewniaki. Polecam starego dobrego Mordheima (połączenie erpega z bitewniakiem, w świecie Warhammera Fantasy) oraz planszowo-bitewną Blackstone Fortress, grę klimatyczną i dobrze wykonaną z masą pięknych figurek (Warhammer 40k) również ze stajni Games Workshop.


Dziękuję za odpowiedzi! Życzę powodzenia w czasie zbiórki i w przyszłych projektach! Zdrowia! 

Dziękuję bardzo za wywiad i życzę wszystkim wszystkiego dobrego!



Psia krew - poprzednia gra Twórcy Zombie Chopper

Pierwsza część wywiadu
Druga część wywiadu


Stary Wujek





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz