wtorek, 12 maja 2020

Hero Kids Edycja Polska


To był siódmy dzień listopada, kiedy napisał do mnie Janusz Strzelecki, sprawiając, że kolejne miesiące, staną się dla moich „wszystkich dzieci” niezwykle radosne. Janusz Strzelecki jest tłumaczem gry Hero Kids, którą dostałem od niego wraz z kilkoma innymi cyfrowymi dokumentami.

Wydawało mi się, że tę niespodziankę zawdzięczam bezpośrednio spamowaniu neta zdjęciami, na których pokazuję nasze sesyjki w Zew Cthulhu, ale okazało się, że nie miałem racji. Janusz napisał do mnie:
Jeśli dobrze pamiętam, to twój filmik, jak z dziewczynką oglądacie "erpegowy plecak" był impulsem, żeby poszukać czy ktoś nie zrobił erpega dla dzieci dawno temu i ostatecznie doprowadził też do tego tłumaczenia

Byłem zaskoczony… chociaż normalnie się niczemu nie dziwię. Ale to był szok! Film, o którym jest mowa - "Artefakty mojego grania w RPG - Plecak Erpegowca" - powstał 17 marca 2013 roku i powinien zostać zapomniany. Na szczęście tak się nie stało!



Ściągnąłem odpowiednie pliki z neta i wydrukowałem je na swojej starej, poczciwej drukarce, poczytałem instrukcję i zasady, które wywołały we mnie falę pomysłów i przystąpiliśmy do sklejania figurek. 

Przez kolejne dni mieszkałem w Dolinie Paproci i własnej córce oraz „państwowym dzieciom”, prowadziłem przygodę z podstawki. Gra jest ogromnie elastyczna i bardzo szybko wymyślałem własne historie, chociaż w tamtym czasie było kilka przygód w języku angielskim.

Pisałem o grze na fb.
"Hero Kids Edycja Polska to świetna gra w fantastycznym świecie, która zrobi z Waszych dzieciaczków młodych graczy w gry RPG.

Prowadzimy przygodę standardowo, a kiedy nadarzy się okazja do utarcia komuś nosa, przechodzimy na planszę z pionkami.

Nasi mali gracze odgrywają w Hero Kids swoich rówieśników i mogą wcielić się w Rycerza, Wojownika, Myśliwego, Uzdrowicielkę, Łowczynię, a do wyboru mamy jeszcze kilka innych klas. Możemy w łatwy sposób również tworzyć swoje.

Grałem w tę grę kilka razy i pomysłów na kolejne przygody mam nieskończenie wiele.

Ma ona prostą mechanikę, wszyscy dacie radę  :D"



Ta prosta mechanika jest wspaniałą sprawą. To nieskomplikowana, a aromatyczna esencja przeznaczona dla dzieci, która łączy rozgrywkę w normalnego erpega z taktyczną rozgrywką na planszy. 

W tym momencie mamy przetłumaczone przygody na nasz język, założony oficjalny profil gry Hero Kids Edycja Polska, a jeżeli ktoś chce prowadzić dzieciom gry rpg, zapraszam na grupę - Mamo Tato zagrajmy w RPG.

Wszystkie wydrukowane elementy, mapy, karty postaci, przedmioty, zalaminowałem, starczą na dłużej, a dodatkowo można na nich nanosić notatki flamastrami, które potem łatwo do się zmyć. Jeżeli wejdziecie na oficjalny, polski profil, zobaczycie na zdjęciach, że zamiast drukować grę domowym sposobem, można złożyć elegancki podręcznik w twardej oprawie, a cyfrową wersję Hero Kids dostosowano do przeglądania na komórkach. 

Szczyt rozgrywki przyszedł na ferie 2020, kiedy to prowadziłem koleżankom córki i „państwowym dzieciom”. Pamiętając, że gram z dziećmi i to nie swoimi, można łatwo modyfikować elementy, np. wrogów, kiedy mamy bardzo wrażliwych, młodych graczy. Wszystkie dzieci przeżyły, nic im się nie stało, a kolejnego dnia wołały nieśmiertelną frazę Graczy w gry fabularne swojego Mistrza – „Kiedy gramy?”. No i graliśmy… 






Lubię chwalić rzeczy, które na to zasługują. Jako że jestem mocno zorientowany na Fallouta, pisałem na Trzynastym Schronie:

Jeżeli macie w swoim otoczeniu dzieci (a sami jesteście graczami w planszówki oraz papierowe RPG) i chcecie z nimi miło spędzić czas w fantastycznym świecie, polecam grę Hero Kids (Edycja Polska). Rozegrałem z różnymi dziećmi kilkanaście przygód, mechanika jest prosta, a wszystko tak elastyczne, że…

… no co widzicie na zdjęciu?  ;) Co to za lokacja, którą dopiero robię (w wersji demo)? Coś Wam się kojarzy? 






Z przyjemnością wykonałem tę sławną mapę z pierwszej części Fallouta i karty postaci. Nagrałem też film.



Janusz Strzelecki, tłumacz gry, jest winny każdej, świetnie spędzonej sekundy z tą grą. Była ona HITEM ferii!. Od tamtego czasu prowadziłem Hero Kids nieskończenie wiele razy. Oby dodatki wychodziły jak najszybciej! Dzięki! Pozdrawiam Ciebie i Twoich Najbliższych!


Hero Kids Edycja Polska - profil na fb

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz