Zapraszam Państwa na II część wywiadu
z Wojciechem Wons - twórcą gry fabularnej "Słowianie".
- Zbiórka zakończyła się 13
stycznia 2018 roku. Powiedz, jakie emocje towarzyszyły oglądaniu pierwszych
wpłat? Po ich intensywności było wiadomo, że Twoje marzenie o wydaniu Słowian zrealizuje
się w pełni.
Mocne pytanie na początek, bo w zasadzie nie wiem, jak to powiedzieć,
opisać. Choć wstrzymywaliśmy wtedy oddech mówiąc, że jeszcze wszystko może się
zdarzyć, to na sam koniec zbiórki, w ostatni dzień była cała masa emocji,
telefonów i nerwów. Nikt z nas nie myślał, że tak się ta akcja uda.
- Na fb Słowian czytaliśmy, że
do ekipy pracującej nad tworzeniem podręcznika dołączają kolejni ludzie. Kim są
i za co będą odpowiedzialni?
Damian Frankowski pracuje nad ilustracjami. Sława i chwała temu
człowiekowi za trud i poświęcenie swojego czasu, by nam pomóc. Jego grafiki
świetnie się wpasowują w klimat podręcznika i uzupełniają się z pracami
Przemka.
Rafał Jankowski pomaga nam przy rozszerzeniach. W tym czasie pisze
dziennik o ziołach, więc prawdopodobnie po premierze głównego podręcznika to
będzie pierwszy suplement, jaki otrzymają wspierający. Mogę powiedzieć, że
znajdzie się tam wiele roślin, jakie może znacie – jeśli nie, to poznacie!
Słowianie byli bardzo zżyci z naturą, jest nawet cała masa przesądów związanych
ze zrywaniem ziół w określony sposób. Wiecie, że świetnym lekarstwem była
bylica zerwana z siedmiu miedz? Jeśli tego nie wiedzieliście, to dowiecie się o
tym i jeszcze wielu innych ciekawostkach.
Swarog
- Na Bajdurzeniach w Gdańsku
17.03.2018 odbyła się prezentacja gry i sesja. Jak wrażenia po obu stronach?
Sława Sebastianowi Roszak! To właśnie on – jeden ze wspierających
zaproponował, że może poprowadzić sesję i zaprezentować grę. Na spotkaniu, z
tego, co wiem, działo się naprawdę sporo. Co prawda zbyt wiele materiałów
niestety nie mogliśmy udostępnić z racji trwających prac nad podręcznikiem i
bycia po prostu w porządku w stosunku do innych wspierających, to wszyscy byli
zadowoleni. Bardzo mu dziękujemy za inicjatywę! Mamy nadzieję, że na kolejne
bajdurzenia pojawimy się tam osobiście, całą ekipą i zagramy świetną sesję!
- Zdradź nam jakieś informacje
o filmie, który powstaje do promowania Słowian.
Film tworzy Liskowic Studios, będziecie mogli go niedługo obejrzeć.
Przedstawi on pokrótce walkę i jej zasady w ciekawy sposób. Warto poczekać!
Mokosz
- Jakie nowe pomysły, o których możesz powiedzieć, pojawią się w podręczniku?
Oho, trochę tego jest. Mamy już zrobionych masę rzeczy, z tego, co
zaplanowaliśmy. W ramach dodatkowej zawartości m.in. wprowadziliśmy nowe
zdolności przodków, nowe talenty dedykowane profesjom i nie tylko,
zmodyfikowaliśmy kilka zdolności i zapleczy profesji. Mogę też powiedzieć o
przekleństwach, z których jestem mega zadowolony – chodzi o takie, które mówią
o prześladowaniu bohaterów przez demony np. licha, dusiołka, mrocznicy, wargina
czy klątwach boginek i topicha. Punkty Nauki, czyli doświadczenie bohaterów,
zmieniliśmy na Sławę i rozszerzyliśmy wachlarz możliwości wydania ich: nie
tylko na rozwój postaci, ale też na pewne akcje specjalne, np. zmianę czci
ulubionego bóstwa. Jeszcze coś by się znalazło, ale spokojnie – musimy Was
trochę potrzymać jeszcze w niewiedzy!
- Interesują mnie kości k6.
Możesz coś zdradzić więcej? Jakieś zdjęcie?
Niestety na obecną chwilę nie możemy pokazać zdjęć, w ostatnim czasie
udało się zebrać wszystkie zamówienia od wspierających i złożyć ostateczne
zlecenie. Wszystkie kostki zostaną odlane z żywicy. Każda jest indywidualnie
robiona (kolor, transparentność), więc to będą prawdziwe perełki! Mają liczby
od 1 do 5, a zamiast 6 – znak kołowrotu. Myślę, że w najbliższym czasie, jak
będą w pełni gotowe, będziemy mogli się nimi pochwalić.
- Na jakim etapie są prace
i... co najważniejsze, kiedy będziemy mogli wcielić się w Słowian?
Oczywiście zakładamy, że wydamy podręcznik w maju. Choć doszło nam
pracy, uwijamy się. Nawet jeśli pojawią się jakiekolwiek komplikacje, myślę, że
opóźnienie wydania będzie raczej małe, dwa-trzy tygodnie. Ja aktualnie skupiam
się na współpracy ze wspierającymi, którzy kupując nagrody ze zbiórki, mogą
teraz dać swoje teksty do drukowanego podręcznika oraz ze zwycięzcami z
konkursów. Poza tym cały czas gramy sesje i testujemy. Ilustratorzy robią
grafiki, Rafał pracuje nad rozszerzeniem. Nasz grafik Grzegorz, pracuje nad
nową kartą postaci. Innymi słowy dzieje się i praca wre.
Weles
Chors
- Macie plany, co po
premierze?
Mamy, ale nie powiemy, co dokładnie. Będą to z pewnością dwie duże
sprawy.
- Pojawicie się na jakichś
konwentach, spotkaniach?
Mamy już zaproszenia i wstępne plany. Do tej pory musieliśmy odmawiać
i się powstrzymywać przed wyjazdami z racji tego, że zamierzaliśmy całą energię
i wolny czas poświęcić na to, by wspierający jak najszybciej odebrali swoje
nagrody – to nasz priorytet. Jednak mamy pomysł na spotkanie erpegowe, które
mogłoby odbyć się tu u nas na Pomorzu, ale to po premierze. Oczywiście, o
wszystkim będziemy Was informować.
Słowianie - Mitologiczna Gra Fabularna - strona internetowa
Słowianie - Mitologiczna Gra Fabularna - profil facebookowy
Autorzy grafik: Damian Frankowski
Przemek Ławniczak
Autorzy grafik: Damian Frankowski
Przemek Ławniczak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz