środa, 11 kwietnia 2018

Wywiad z Wojciechem Wons - twórcą gry fabularnej "Słowianie" część II






Zapraszam Państwa na II część wywiadu z Wojciechem Wons - twórcą gry fabularnej "Słowianie".

- Zbiórka zakończyła się 13 stycznia 2018 roku. Powiedz, jakie emocje towarzyszyły oglądaniu pierwszych wpłat? Po ich intensywności było wiadomo, że Twoje marzenie o wydaniu Słowian zrealizuje się w pełni.
Mocne pytanie na początek, bo w zasadzie nie wiem, jak to powiedzieć, opisać. Choć wstrzymywaliśmy wtedy oddech mówiąc, że jeszcze wszystko może się zdarzyć, to na sam koniec zbiórki, w ostatni dzień była cała masa emocji, telefonów i nerwów. Nikt z nas nie myślał, że tak się ta akcja uda.

- Na fb Słowian czytaliśmy, że do ekipy pracującej nad tworzeniem podręcznika dołączają kolejni ludzie. Kim są i za co będą odpowiedzialni?
Damian Frankowski pracuje nad ilustracjami. Sława i chwała temu człowiekowi za trud i poświęcenie swojego czasu, by nam pomóc. Jego grafiki świetnie się wpasowują w klimat podręcznika i uzupełniają się z pracami Przemka.
Rafał Jankowski pomaga nam przy rozszerzeniach. W tym czasie pisze dziennik o ziołach, więc prawdopodobnie po premierze głównego podręcznika to będzie pierwszy suplement, jaki otrzymają wspierający. Mogę powiedzieć, że znajdzie się tam wiele roślin, jakie może znacie jeśli nie, to poznacie! Słowianie byli bardzo zżyci z naturą, jest nawet cała masa przesądów związanych ze zrywaniem ziół w określony sposób. Wiecie, że świetnym lekarstwem była bylica zerwana z siedmiu miedz? Jeśli tego nie wiedzieliście, to dowiecie się o tym i jeszcze wielu innych ciekawostkach. 

Swarog

- Na Bajdurzeniach w Gdańsku 17.03.2018 odbyła się prezentacja gry i sesja. Jak wrażenia po obu stronach?
Sława Sebastianowi Roszak! To właśnie on jeden ze wspierających zaproponował, że może poprowadzić sesję i zaprezentować grę. Na spotkaniu, z tego, co wiem, działo się naprawdę sporo. Co prawda zbyt wiele materiałów niestety nie mogliśmy udostępnić z racji trwających prac nad podręcznikiem i bycia po prostu w porządku w stosunku do innych wspierających, to wszyscy byli zadowoleni. Bardzo mu dziękujemy za inicjatywę! Mamy nadzieję, że na kolejne bajdurzenia pojawimy się tam osobiście, całą ekipą i zagramy świetną sesję!

- Zdradź nam jakieś informacje o filmie, który powstaje do promowania Słowian.
Film tworzy Liskowic Studios, będziecie mogli go niedługo obejrzeć. Przedstawi on pokrótce walkę i jej zasady w ciekawy sposób. Warto poczekać!

Mokosz

- Jakie nowe pomysły, o których możesz powiedzieć, pojawią się w podręczniku?
Oho, trochę tego jest. Mamy już zrobionych masę rzeczy, z tego, co zaplanowaliśmy. W ramach dodatkowej zawartości m.in. wprowadziliśmy nowe zdolności przodków, nowe talenty dedykowane profesjom i nie tylko, zmodyfikowaliśmy kilka zdolności i zapleczy profesji. Mogę też powiedzieć o przekleństwach, z których jestem mega zadowolony – chodzi o takie, które mówią o prześladowaniu bohaterów przez demony np. licha, dusiołka, mrocznicy, wargina czy klątwach boginek i topicha. Punkty Nauki, czyli doświadczenie bohaterów, zmieniliśmy na Sławę i rozszerzyliśmy wachlarz możliwości wydania ich: nie tylko na rozwój postaci, ale też na pewne akcje specjalne, np. zmianę czci ulubionego bóstwa. Jeszcze coś by się znalazło, ale spokojnie – musimy Was trochę potrzymać jeszcze w niewiedzy! 

- Interesują mnie kości k6. Możesz coś zdradzić więcej? Jakieś zdjęcie?
Niestety na obecną chwilę nie możemy pokazać zdjęć, w ostatnim czasie udało się zebrać wszystkie zamówienia od wspierających i złożyć ostateczne zlecenie. Wszystkie kostki zostaną odlane z żywicy. Każda jest indywidualnie robiona (kolor, transparentność), więc to będą prawdziwe perełki! Mają liczby od 1 do 5, a zamiast 6 – znak kołowrotu. Myślę, że w najbliższym czasie, jak będą w pełni gotowe, będziemy mogli się nimi pochwalić.

- Na jakim etapie są prace i... co najważniejsze, kiedy będziemy mogli wcielić się w Słowian?
Oczywiście zakładamy, że wydamy podręcznik w maju. Choć doszło nam pracy, uwijamy się. Nawet jeśli pojawią się jakiekolwiek komplikacje, myślę, że opóźnienie wydania będzie raczej małe, dwa-trzy tygodnie. Ja aktualnie skupiam się na współpracy ze wspierającymi, którzy kupując nagrody ze zbiórki, mogą teraz dać swoje teksty do drukowanego podręcznika oraz ze zwycięzcami z konkursów. Poza tym cały czas gramy sesje i testujemy. Ilustratorzy robią grafiki, Rafał pracuje nad rozszerzeniem. Nasz grafik Grzegorz, pracuje nad nową kartą postaci. Innymi słowy dzieje się i praca wre.


Weles
Chors


- Macie plany, co po premierze?
Mamy, ale nie powiemy, co dokładnie. Będą to z pewnością dwie duże sprawy.

- Pojawicie się na jakichś konwentach, spotkaniach?
Mamy już zaproszenia i wstępne plany. Do tej pory musieliśmy odmawiać i się powstrzymywać przed wyjazdami z racji tego, że zamierzaliśmy całą energię i wolny czas poświęcić na to, by wspierający jak najszybciej odebrali swoje nagrody – to nasz priorytet. Jednak mamy pomysł na spotkanie erpegowe, które mogłoby odbyć się tu u nas na Pomorzu, ale to po premierze. Oczywiście, o wszystkim będziemy Was informować.



Słowianie - Mitologiczna Gra Fabularna - profil facebookowy

Autorzy grafik: Damian Frankowski
                          Przemek Ławniczak