Jakie kluczowe różnice mechaniczne występują między Powiernikami RPG a Słowianami 1.5?
Tych różnic jest sporo, chociaż rdzeń rzutów i samego systemu jest taki sam. Po prostu to dostosowane reguły do nowych realiów i innego stylu gry. Jednak z kluczowych zmian jest wprowadzenie rzutów ułatwionych i utrudnionych, tzn. zrezygnowaliśmy z modyfikatorów, a daliśmy zasadę rzutu, np. 3 kośćmi i odrzucenia najniższego wyniku.
W jaki sposób system 2K6+ został zmodyfikowany, aby pasował do dynamicznej narracji we współczesnym świecie?
Pojawiły się zasady korzystania z broni palnej, lekkie reguły mówiące o nowoczesnych zawodach naszych bohaterów, korzystanie z aut, czy szereg umiejętności skupionych na bardziej śledczych elementach sesji.
Jakie role lub klasy postaci będą dostępne w Powiernikach RPG? Czy są one inspirowane profesjami ze Słowian?
Tylko struktura „techniczna” od strony reguł jest inspirowana tym, co znajdziemy w Słowianach, ale jeśli chodzi o profesje same w sobie, to nawiązują do głównych ról z książki Powiernika, będziemy mogli stać się właśnie samym Powiernikiem, Kapłanem Starej Wiary, Przebudzonym czy też zwykłym człowiekiem, który dopiero będzie odkrywał nowoczesny świat Słowian.
Czy przesądy i rytuały nadal odgrywają kluczową rolę w świecie Powierników, tak jak w Słowianach?
Oczywiście, że tak! Tak samo jak w Słowianach, tak i tutaj pojawia się przesady, które mają znaczenie w świecie fikcji jak i przy stole! Tutaj zresztą możemy sobie pozwolić na jeszcze więcej, bo nowoczesne realia dają nam szansę wprowadzenia zupełnie innych, ciekawych odniesień.
Jakie słowiańskie bóstwa będą miały największy wpływ na fabułę i jakie będą relacje między nimi a Powiernikami?
Właściwie to naszym zadaniem będzie utrzymać właśnie tę równowagę we wpływach między bogami. Jeśli któryś z nich, za wiele będzie się panoszył, to może to być temat sesji, aby wejść z sojusz z kimś innym i nieco go „przytemperować”. Jednak głównym antagonistą będzie z pewnością Trojan, z nim za wiele nie będziemy mieli do czynienia. Raczej z jego sługami i opętańcami po stronie tzw. wielkiej władzy – polityków, biznesmenów, gangsterami z miast.
Jak wygląda współczesny świat w Powiernikach? Czy rzeczywistość jest zbliżona do naszej, czy też magiczne istoty są powszechnie znane?
Dosłownie możemy spojrzeć na naszą rzeczywistość za oknem, zarówno jeśli chodzi o sytuację polityczną jak i technologię. Do tego dodajmy „drugą stronę” Starej Wiary, czyli mieszkające potwory w ciemnych uliczkach, praktykujących rodzimowierców, czy magiczne artefakty. Wyjdzie nam taki mix urban-fantasy, jaki możemy znać z wielu utworów, ale osadzone w słowiańskiej mitologii.
Czy gracze będą mieli możliwość eksplorowania historycznych lokacji związanych ze słowiańskimi wierzeniami, czy raczej skupi się to na miejskiej mistyce?
W Powierniku będziemy mogli odkrywać stare, polskie wsie, które będą przesiąknięte mitami z legend i opowieści, ale także poznamy je w wydaniu miejskim. Z pewnością przyda nam się mapa google do wyszukiwania ciekawych miejsc, aby móc je wplatać w sesje. Znamy jakieś grodziska, które odwiedzamy weekendowo, albo wędrujemy szlakami po górach? Żaden problem!
Jakie zagrożenia czekają na Powierników – czy są to demony, potwory z mitologii słowiańskiej, czy może bardziej współczesne siły?
Te zagrożenia będą miały właśnie dwa wymiary, zarówno pochodzące ze świata Nawii jak i wynikające z naszego świata. Pościgi, strzelaniny, spiski na szczytach władzy, czy też lokalni rozrabiacy na blokach będą mieszać się z demonami, starymi rytuałami, klątwami i niebezpiecznymi potworami.
Jakie unikalne mechaniki narracyjne zostaną wprowadzone, aby gracze czuli się jak wybrańcy bogów w dzisiejszym świecie?
W grze pojawią się mistyczne przedmioty i artefakty, możliwość przeprowadzania słowiańskich rytuałów i wiedza na temat przesądów, tradycji, która ma tutaj niemal magiczny wymiar.
Jak doszło do spotkania z Franciszkiem M. Piątkowskim? Czy była to inicjatywa fanów, twórców RPG, czy samego pisarza?
Spotkaliśmy się na jednym z wyjazdów konwentowych, gdzie okazało się, że Franciszek szuka kogoś doświadczonego w temacie gier RPG oraz słowiańskości. Okazało się, że mamy wiele wspólnego!
Co skłoniło autora do przeniesienia swojego uniwersum do świata gier fabularnych?
Wydaje mi się, że to ta świadomość potencjału uniwersum do rozgrywania własnych przygód. Po pierwsze to dość oryginalne podejście do połączenia słowiańskości oraz nowoczesności, dające duże pole do tworzenia gry fabularnej. Tło, historia i różne zależności sprawiają też, że to nie jest „uniwersum jednego bohatera”, bo ten świat żyje, ma swoje zasady i świetnie nadaje się do opowiadania kolejnych historii.
Jakie elementy z jego twórczości najbardziej Was zainspirowały?
Motyw balansowania równowagi, sojusze ze starymi bogami, elementy rytuałów, magicznych przedmiotów oraz grasujących, słowiańskich potworów w dzisiejszym świecie. Szczególnie ten ostatni aspekt mnie jako twórcy RPG zainspirował. Głównie wyobrażam sobie, że to właśnie one, z tym swoim skomplikowanym systemem wartości, emocjami i aspiracjami będą wysuwały się często na sesjach jako motyw przewodni.
Czy Franciszek M. Piątkowski aktywnie uczestniczył w tworzeniu mechaniki i fabuły, czy raczej pozostawił to w rękach Hengala?
Z tej racji, że rzeczy, które tworzymy wchodzą w kanon – autor uniwersum ma wgląd do wszystkie co piszemy, jeśli chodzi o stronę lorową. Mechanika całkowicie jest po naszej stronie i nasze najważniejsze ustalenie brzmi tak, by pasowała do uniwersum.
Czy gra będzie wiernym odzwierciedleniem książek, czy raczej rozwinięciem świata, które pozwoli graczom na nowe historie?
Myślę, że to będzie doskonałe rozwinięcie, rozbudowanie uniwersum w taki sposób, by móc tworzyć w nim swoje historie. Na tym będziemy się skupiać. W środku nie znajdziemy spoilerów dotyczących wydarzeń, abyśmy mogli sami poznać przygody Marka – głównego bohatera.
Franciszek M. Piątkowski - strona na fb
Slovian Games Studio - strona na fb
Słowianie - Mitologiczna Gra Fabularna - strona na fb
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz